آموزش پایتون


مختصری در رابطه با پایتون

پایتون به دلیل سادگی و قدرت بالا از محبوبیت خاصی در سراسر جهان برخوردار است. برنامه‌های نوشته شده با پایتون بر روی سیستم عامل‌های ویندوز، مکینتاش، یونیکس، لینوکس، سولاریس و سایر سیستم عامل‌ها قابل اجرا می‌باشد. این زبان از زبان‌های برنامه‌نویسی مفسر محسوب می‌شود و به صورت کامل یک زبان شی‌گرا است که از قابلیت مدیریت خودکار حافظه استفاده می‌کند.

Pycharm IDE

Pycharm یک IDE بسیار قدرتمند به منظور برنامه‌نویسی به زبان Python است که با ابزار فوق حرفه‌ای خود مدیریت پروژه‌ها و برنامه‌نویسی به زبان پایتون را آسان و سریع می‌کند. Pycharm باعث کدنویسی سریع‌تر، دقیقتر و هوشمندتر می‌شود. توسط مفسر هوشمند Pycharm کدنویسی به صورت آنی آنالیز می‌شود و خطاهای برنامه‌نویسی و خطای در حال اجرا گرفته می‌شود. نسخه کرک شده‌ی Pycharm IDE را می‌توان از اینجا دانلود نمود.

طریقه‌ی Comment یا Uncomment کردن یک خط یا یک بلوک از برنامه در Pycharm IDE

برای Comment یا Uncomment کردن یک خط یا یک بلوک از برنامه در Pycharm IDE، پس از انتخاب خط یا بلوک مورد نظر دو کلید Ctrl و / را به صورت همزمان فشار می‌دهیم. این کار را می‌توان با قرار دادن یک کارکتر # در ابتدای خط‌‌های مورد نظر نیز انجام داد.

نصب یک ورژن خاص از Package در Pycharm IDE

برای نصب یک پکیج در  Pycharm IDE مسیر زیر را دنبال می‌کنیم:

File|Settings|Project|Python Interpreter|+|چستجو و انتخاب پکیچ مورد نظر|Install Package

در صورتی که نیاز به نصب و استفاده از ورژن خاصی از یک پیکج را دارید می‌توانید در قسمت Specify Version، ورژن مورد نظر خود را قبل از نصب Package انتخاب نمایید. البته برای نصب یک پیکیج می‌توان از کلید‌های میانبر Alt+F12 و نوشتن دستور زیر در terminal نیز به صورت زیر بهره برد:

pip install Package_Name

ادامه‌