نکاتی در رابطه با چاپ مقالات


قابل توجه کلیه‌ی دانشجویان محترم دکتری

پیرو تاکیدهای قبلی، خواهشمند است در هنگام ارسال مقالات به ژورنالهای ملی و بین المللی موارد مهم زیر را در نظر داشته باشید، که مشکلات و آسیب‌های ناشی از عدم رعایت آنها جبران ناپذیر بوده، و علاوه بر ایجاد مشکل برای دفاع و فراغت از تحصیل دانشجو، اعتبار اساتید و همچنین دانشگاه را نیز زیر سوال خواهد برد:

◄ ارسال یک مقاله به بیش از یک ژورنال به صورت همزمان جهت داوری ممنوع و تخلف علمی می‌باشد. یک مقاله علمی در یک لحظه از زمان باید فقط و فقط تحت داوری یک مجله یا ژورنالی علمی باشد.

◄ ارسال یا چاپ مقاله یا مقالات با محتوای یکسان (شبیه به هم/دارای اشتراک/مبتنی بر یک نوآوری) به شکل‌های مختلف در ژورنال‌های علمی (داخلی/خارجی، فارسی/انگلیسی) تخلف به حساب می‌آید (حتی اگر به زبان‌های مختلف به چاپ رسیده باشد).

◄ با چاپ مقالات در ژورنال‌های فاقد اعتبار و لیست سیاه وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی (حتی دارای ایندکس معتبر)، مجوز دفاع برای دانشجویان صادر نخواهد شد، و دانشجو نمی‌تواند پس از گرفتن پذیرش و چاپ مقاله دفاع نماید.

لطفا توجه داشته باشید که :

◄ پس از پذیرش و چاپ مقاله در یک ژورنال (حتی بی اعتبار یا لیست سیاه) مقاله دیگر قابل پس گرفتن از ژورنال نیست، و بنابراین دانشجو در صورت اشتباه نمی‌تواند دستاورد علمی خود را مجدد در جای دیگری چاپ نماید و دچار بن بست می‌شود.

◄ اگر یکی از تخلفات علمی بالا توسط مجلات یا ناشران مشخص شود، نویسندگان مقاله (از جمله اساتید راهنما و مشاور) را در لیست سیاه خود قرار می‌دهند. این آمار ایندکس شده و بر روی اعتبار موسسه (دانشگاه آزاد اسلامی) و کشور (ایران) نیز تاثیر خواهد گذاشت.

◄ طبق آیین نامه‌های جدید، اگر حتی بعد از فراغت از تحصیل دانشجو، مصادیق سرقت ادبی یا جعل علمی دانشجو توسط دانشگاه محرز شود، مدرک دانشجو باطل خواهد شد.

با تشکر از توجه شما